zaterdag 10 november 2007

Kranig water



Een goede vochtbalans in het lichaam werkt helend.
Water is daarbij een kranige hulp.



Het vocht is van belang voor de lichaamstemperatuur en het vochtgehalte in de huid, het ontgift en reinigt het lichaam door de afvoer van afvalstoffen, het vervoert vitaminen en mineralen en het is nodig bij de spijsvertering. Voor al deze functies heeft het lichaam dagelijks voldoende vocht nodig. Kraanwater vers getapt is lichaamseigen en daarvoor het meest geschikt

En ik heb gemerkt dat bij last van allergie het drinken van water bij mij helend werkt. Allergische reacties kunnen een neusverstopping veroorzaken en obstructie van de luchtwegen kan leiden tot reukverlies. Door een goede afvoer van afvalstoffen kunnen de allergische reacties minder worden wat weer onze reukzin ten goede komt.

Ook doe ik wat water bij de wijn, koffie en melk. Door aan te lengen stuur en voel ik blijkbaar beter de " kick " van mijn alcohol-en caffeinegebruik en heb ik veel minder last van lactose intolerantie (melk).

Drink ik omdat ik dorst heb of drink ik uit emotie? Je zult merken dat je eerder en meer water bij je wijn of koffie doet als je dorst hebt en dat is goed ook want je vochtvoorraad moet aangevuld worden en dat doe je niet door wijn of koffie " sec " te drinken.

En drink je uit emotie dan krijg je door het aanlengen van je wijn of koffie met water voldoende bedenktijd om er achter te komen waar die emotie vandaan komt en zul je merken dat de milde smaak van de aangelengde wijn of koffie het vaak wint van de emotionele behoefte aan de sterke " kick " van alcohol en caffeine.

Kijk wel uit voor verslaving want je kunt ook aan water drinken verslaafd raken. Geef je lichaam voldoende tijd om water te laten doen wat het moet doen.

Water is ook goed voor de uitwendige mens. Was en wees jezelf

Geen opmerkingen: